Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

ARBETSUPPGIFTER
Biståndsenheten handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder och äldreomsorg, samt består av 18 handläggare och en 1:e biståndshandläggare.

Då en medarbetare har valt att flytta till annan del av landet , söker vi nu en ny handläggare.

Som biståndshandläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser, samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med aktörer såsom anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med. Arbetet som biståndshandläggare inom denna tjänst avser i första hand handläggning enl SOL för äldre.
På Biståndsenheten arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla verksamhet och metoder. Vår arbetsmiljö präglas av höga professionella ambitioner på en arbetsplats med gott kamratskap och högt i tak. Enheten har både intern metodhandledning och extern processhandledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande.
Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor utifrån ett professionellt förhållningssätt med fokus på ett helhetsperspektiv. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med kollegor, andra myndigheter samt övriga samverkanspartners som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer med egna reflektioner och har god initiativförmåga samt god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har B-körkort då möjlighet att använda tjänstebil finns.

På grund av semestertider börjar vi med intervjuerna under vecka 36.


ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
Avdelningschef Christin Hannu
031-792 96 81
1:e biståndshandläggare Helen Ström, ( fr.o.m 140811 )
031-7921108
Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
1: e biståndshandläggare Helen Ström
031-792 11 08
1.e Biståndshandläggare Kerstin Lundström
031-792 11 27
1:e biståndshandläggare Katarina Dimakis Karlsson
031-7921833

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 82 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

26 november 2024

25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024