Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng biståndshandläggare? På Biståndsenheten arbetar vi utifrån den gemensamma värdegrunden som Habo kommun antagit. Värdegrunden befäster det som vi vill ska fungera som vägvisare och riktmärke när vi arbetar tillsammans. Värdegrunden vilar på tre begrepp; Engagemang, Närhet och Ansvar och kan förkortas ENA. På Biståndsenheten finns idag sex handläggare som arbetar med myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg och äldreomsorg samt en enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare arbetar du i huvudsak med att utreda och bedöma behov för att sedan fatta beslut om bistånd enligt socialtjänstlagen samt att följa upp dessa beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med den enskilde, dennes anhöriga eller företrädare samt samverkan med både interna och externa aktörer.

Tjänsten kan innebära biståndshandläggning inom både äldre- och funktionshinderomsorg. Det innebär att det i tjänsten också kan ingå att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.

Vad erbjuds du?
- Flexibel arbetstid
- Handledning
- Semesterväxling
- Friskvårdsbidrag

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande med kunskap i IBIC.

Som person är du noggrann, självständig och flexibel och har lätt för att hantera när planering och förutsättningar ändras i arbetet. Du har en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och är positiv som person. Du ska också ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort erfordras.

Intervjuer och rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan då komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Svenningsson
036-442 83 26
Fackliga företrädare når du via växel
036-442 80 00
Betty Svensson
036-442 83 25
Bibbi Åhgren
036-442 83 46
Iréne Hård
036-422 83 33
Ann-Louise Gillek
036-442 83 55
Eva-Lotta Zäther
036-4428461
Johanna Rydberg
036-4428229
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Anetthe Jovanovic Karlsson
036-442 81 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habo kommun, Socialförvaltningen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Jönköpingsvägen 19 Habo
None

Postadress

Box 212
Habo, 56624

Liknande jobb


Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024

15 november 2024