OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
ARBETSUPPGIFTER
Som Biståndshandläggare kommer du att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp och ompröva beviljade insatser. Du arbetar utifrån en helhetssyn med brukaren i centrum och kommer att ha ett nära samarbete med övriga biståndshandläggare, enhetschefer och övriga professioner.På äldreomsorgens handläggarenhet arbetar Biståndshandläggare, Avgiftshandläggare, Färdtjänsthandläggare och Bosamordnare.
KVALIFIKATIONER
Utbildning
Vi söker dig med socionomutbildning/sociala omsorgsprogrammet eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska ha goda kunskaper i gällande lagstiftning, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha god datorvana. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom äldreomsorgen.
B-körkort är ett krav för tjänsten
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en kommunikativ person med god analytisk förmåga. För övrigt är du flexibel och har lätt för att samarbeta både inom och utanför organisationen. Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har brukarens individuella behov i fokus, kan det här vara ett uppdrag för dig. Är du dessutom en person som gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenhet, samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra, tror vi att du kommer att trivas i det här uppdraget. .
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson
Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15