OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.
Utredningsenheten för LSS, psykosociala vuxenområdet och BAB bedriver socialtjänst tillsammans med övriga enheter inom avdelning social utredning.
Enheten ansvarar för utredning, beslut och uppföljning av insatser inom både SoL och LSS. Utöver detta ansvarar enheten även för utredning och beslut samt utbetalning av bostadsanpassningsbidrag
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en biståndshandläggare som vill vara med och utveckla vår avdelning och enhet.
Som medarbetare på Utredningsenheten för LSS, psykosociala vuxenområdet och BAB kommer du att arbeta tillsammans med 10 engagerade och kunniga kollegor. Ditt uppdrag är att utreda, besluta och följa upp psykosociala insatser enligt SoL. De vanligaste insatserna är boendestöd, sysselsättning och boende. Du kommer att ha mycket kontakt med enskilda i behov av stöd samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare och andra aktörer inom verksamhetsområdet.
Enheten är indelad i tre arbetsgrupper utifrån arbetsområden där du får nära kollegial kontakt och stöd. Via din mentor och enhetens ärendehandledare erbjuds du individuell stöttning och såväl individuell handledning som handledning i grupp. Väljer du att delvis arbeta på distans utrustar vi din hemarbetsplats och som ny medarbetare erbjuds du ergonomisk genomgång av sjukgymnast.
Som anställd inom avdelning social utredning har du tillgång till en rad förmåner såsom friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och distansarbete. Du har som heltidsanställd tillgång till återhämtning på arbetstid, vilket innebär att vårt mål är att du ska arbeta knappt 38 timmar i veckan med bibehållen heltidsanställning och lön.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad och godkänd socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för att handlägga vuxenärenden.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, arbete enligt IBIC och erfarenhet av att arbeta i Procapita eller Life Care.
Utöver formella kompetenser kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Har du förmågan att skapa goda relationer, både internt och externt till klienter, kollegor och samarbetspartners? Tycker du om samarbete och att ta initiativ? Har du förmågan att arbeta självständigt och tillsammans med andra och fatta snabba och tydliga beslut? Sporras du av att hantera och prestera i utmanande situationer? Ser du positivt på utveckling och vill bidra såväl i arbetet som person? Svarar du ja på frågorna, tycker du att förutsättningarna i arbetet låter intressanta och har du kvalifikationerna som krävs så är kanske detta är jobbet för dig!
Körkort med behörighet B är ett krav.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen med din ansökan där du bifogar både CV och personligt brev!
http://inspiration.ornskoldsvik.se/
Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalslussen
0660-88733