OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet omsorg är en arbetsplats med 7 duktiga medarbetare, där vi varje dag möter nya spännande utmaningar och har gott stöd av varandra, vår 1:e biståndshandläggare och vår enhetschef. Vi söker nu en biståndshandläggare med inriktning mot äldre som vill komma och jobba tillsammans med oss. På Myndighet omsorg i Svenljunga ansvarar vi för förvaltningens myndighetsutövning inom området äldreomsorg. Vi som jobbar på myndighet omsorg är en kompetent och sammansvetsad grupp som arbetar nära varandra och våra samverkanspartners för att våra kommunmedborgare med individensbehov i centrum
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Just nu händer det mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Vi är i startgroparna för en gigantisk nyetablering i vårt industriområde Lockryd, som med sitt läge mitt i hjärtat av Sjuhärad också ger näring åt hela regionens utveckling. Vi genomför också vår största satsning på skolor någonsin och bygger två nya, moderna skolor i södra kommundelen.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare utreder, bedömer, beslutar och följer du upp insatser enligt SoL, där individens behov alltid skall stå i centrum. Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team. Att samverka med utförarverksamheter både internt och externt, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för uppdraget adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Combine. Körkort är ett krav för tjänsten För att lyckas i uppdraget är du flexibel och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är lösningsfokuserad, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Som person har du ett gott bemötande, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen.
Intervjuer kommer att ske löpande under pågående rekryteringsprocess
ÖVRIGT
Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är socialnämnden som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter.
Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är av allmänt intresse för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter två år.
Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via kommun@svenljunga.se eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud.
Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (imy@imy.se).
Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Facklig företrädare når du via kommunens växel
0325-57 60 00 eller 0325-180 00
Eva-Britt Andersson
0325-18437
Socialchef Ullabritt Martinsson
0325-18 425
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Enhetschef LSS/Psykiatri Peter Hansson
0325-18172, 070-3816667
Verksamhetschef Christian Sandgren
0325-18000
enhetschef Marita Holm
0325-18365
Enhetschef Åsa Nystedt
0325-18 000
Enhetschef Margareta Svensson
0325-18174