OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor, kunder och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar med ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete.
Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet och här finns närhet till, från och mellan det mesta. I kommunen bor drygt 9 500 invånare och närheten till E4, täta bussturer och tre tågstationer gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Välkommen att bli en av oss!
Biståndsenheten
ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra biståndshandläggare går i pension efter sommaren söker vi nu en ny biståndshandläggare till vår enhet.
Biståndsenheten ansvarar för utredning, handläggning och myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionsnedsättning utifrån Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). På enheten arbetar fem biståndshandläggare, en avgifts- och färdtjänsthandläggare, två systemförvaltare samt enhetschef.
För oss är det viktigt med eget ansvarstagande och gott samarbete. Goda möjligheter till flexibilitet kring hur arbetet läggs upp finns. Som biståndshandläggare hos oss får du ett samhällsviktigt, inspirerande och utvecklande arbete.
Den bistånds-handläggare vi nu söker kommer främst att ha sitt fokus inom äldreomsorg och ansvarar självständigt för sina ärenden men har samtidigt ett gott stöd i övriga kollegor på enheten, vi månar om varandra och för oss är det en självklarhet att hjälpas åt när det behövs. Du kommer få möjlighet att vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete. I arbetet ingår att ha kontakter med enskilda som ansöker om stöd, anhöriga, utförare och andra professioner såväl internt som externt.
KVALIFIKATIONER
Arbetet som biståndshandläggare ställer kräver att du arbetar strukturerat, har flexibilitet, är självgående och handlar i enlighet med gällande lagstiftning och fattade beslut. Du behöver också ha en god samarbetsförmåga samt personlig mognad och en fallenhet för att skapa goda professionella relationer till andra. Vidare har du god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
B-körkort erfordras då resor förekommer i tjänsten. Socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionsnedsättning utifrån SoL och/eller LSS är meriterande.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar.
För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder motion på arbetstid eller friskvårdsbidrag.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.