OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i den lilla kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra skillnad.
Du kommer att arbeta på Myndighetsenheten inom socialförvaltningen i Örkelljunga. Hos oss är hela myndigheten samlad i organisationen, från biståndshandläggning inom äldreomsorgen till socialpsykiatri, LSS, missbruk/beroende och barn och unga. Det gör att vi har ett nära samarbete mellan våra olika verksamhetsdelar och kan arbeta tillsammans för att se hela individen. Även inom myndigheten vill vi arbeta med det förebyggande perspektivet rätt insats i rätt tid, för att stärka den enskildes möjligheter till ett självständigt liv.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som biståndshandläggare innebär handläggning av ärenden enligt socialtjänstlagen, vad gäller äldreomsorg och socialpsykiatri. Du tar emot ansökningar, utreder och fattar beslut enligt delegationsordning samt följer upp biståndsinsatser. Din närmsta arbetsledare är enhetschef för vuxen/LSS på myndighetsenheten. Arbetet innebär kontakt med brukare, anhöriga och samverkan med bland annat vår egen verkställarenhet samt sjukvården.
Vår biståndshandläggargrupp består av fyra handläggare, och är en grupp med mycket och bred erfarenhet. Vi har en tydlig struktur och uppdelning av arbetsuppgifter i gruppen för att skapa möjlighet att göra ett bra jobb under bra förutsättningar, men också en flexibilitet där vi stöttar upp varandra när det behövs.
Som medarbetare på myndighetsenheten ingår det i varje medarbetares uppdrag att vara delaktig i vår kvalitetsutveckling och bidra till utvecklandet av nya arbetssätt, riktlinjer och rutiner och följsamheten till dessa.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill jobba med oss för att ge hjälp och stöd till våra kommuninvånare, att handlägga rättssäkert och att göra ett jobb med god kvalitet. Du ska vilja vara en del av en arbetsgrupp där vi samarbetar och delar med oss av våra erfarenheter och vår kompetens för att tänka klokt tillsammans och hjälpa varandra. Du behöver ha ett driv vad gäller kvalitetsutveckling och vilja vara en del av en enhet där förbättringsarbete är en naturlig del av det dagliga arbetet.
Du behöver vara socionom eller ha annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av biståndshandläggning eller annan myndighetshandläggning enligt socialtjänstlagen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av IBIC, Lifecare, Mina planer samt om du har kunskap om äldreomsorg, äldres livsvillkor och psykiska funktionsnedsättningar.
Bemötande och värdegrund är viktiga frågor för oss, och vår verksamhet är HBTQI-certifierad. Du behöver dela våra värderingar om alla människors lika värde och att alla som möter oss ska känna sig välkomna och inkluderade för att kunna arbeta hos oss.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
I samband med erbjudande av tjänst behöver den sökande lämna in utdrag från belastningsregistret.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ellen Prütz
0435-550 37
Maria Palmberg
0435-55115
Jana Jönsson
0435- 55158
Verksamhetschef Stefan Wendelin
0435-55130
Verksamhetschef Rose-Marie Karlsson
0435-55273
Vision Jana Jönsson
0435- 55158
Enhetschef Barn och Ungdom Sara Stigsdotter Dahlberg
0435-55337
Socialchef Ann- Helen Erwing
0435 - 55310
Kommunal Ann Berntsson
Fackliga företrädare
0435-55000