OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se
Socialförvaltningen i Bollebygd omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, hemsjukvård, funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Individ- och familjeomsorgens uppdrag är att erbjuda olika former av stöd och hjälp till individer och familjer i olika situationer, det kan bland annat handla om missbruk, psykisk ohälsa, arbetslöshet eller att man är nyanländ och ska etablera sig i samhällslivet i Sverige.
Individ- och familjeomsorgen fortsätter sin förändringsresa mot en mer hållbar och evidensbaserad organisation, för att kunna möta dagens behov och framtidens socialtjänst. Vi söker därför en biståndshandläggare inom äldreomsorgen då antalet i gruppen ökar från de nuvarande tre till totalt fyra biståndshandläggare.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare kommer du, i samarbete med 3 andra kollegor, att ansvara för utredningar samt uppföljningar av insatser inom äldreomsorgen på vuxenenheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med utförare inom hemtjänsten och äldreomsorgen.
Socialtjänsten i Bollebygd är inne i ett utvecklingsarbete med fokus på IBIC (Individens Behov I Centrum) och det är därför meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utgångspunkt i den processmodellen.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten krävs.
Som person har du en god förmåga till samarbete och relationsskapande. Du är positiv, engagerad, nyfiken samt har en god förmåga att skapa struktur runt dig. God kommunikativ förmåga är grundläggande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Pro Capita och eller Lifecare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).