OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biståndshandläggare
Avdelningen En ingång inom Socialtjänsten är indelad i två enheter, Myndighetsutövning och Stöd till försörjning. Inom båda enheter arbetar vi aktivt för att ge individer det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet innebär även samordning av insatser med andra samarbetspartners såväl internt som externt, detta för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Piteå kommuns medborgare.
Vår enhet består av 13 biståndshandläggare, en boendesamordnare och en enhetschef. Myndighetsgruppen består av två team, Biståndsteamet och LSS-teamet. Biståndsteamet arbetar med myndighetsutövning för personer över 65 år och har i uppdrag att utreda och bedöma behov samt följa upp insatser, i enlighet med förvaltningens gällande delegationsordning och lagstiftningar.
Vi söker dig som är driven, engagerad och har ett genuint intresse för frågor gällande äldreomsorg. Vi söker dig som vill vara en del av vår myndighetsutövning där du får vara med och bidra till att vi har rättssäkra myndighetsprocesser, fattar rätt beslut i rätt tid till rätt person. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du trevliga, engagerade och erfarna kollegor som vill göra skillnad för andra.
Vi erbjuder dig:
∙ ett framåtsyftande, utvecklande och meningsfullt uppdrag
∙ kontor i stadshuset med närhet till centrum
∙ flexibla arbetstider
∙ extern handledning och regelbundna samråd med kollegor
∙ kompetensutveckling, stöd och inspiration för att du ska utvecklas inom ditt arbetsområde
Arbetsuppgifter Biståndshandläggare:
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare.
Vi är måna om att ha en rättssäker myndighetsutövning, resursmedvetenhet och en helhetssyn kring den äldre. I arbetet ingår samarbete med ett flertal aktörer både internt och externt, kontakt med de enskilda samt samarbete med kollegor, anhöriga/ närstående och andra aktörer inom verksamhetsområdet. Arbetet är flexibelt och självständigt men förutsätter att du har lätt att knyta kontakter, ta ansvar och är noggrann.
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar och en positiv anda. Humor och arbetsglädje är viktigt för oss. Vi söker dig som vill vara delaktig i vår strävan att ha hög kvalitet, nöjda brukare och engagerade medarbetare.
Kvalifikationer:
Krav:
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig universitetsutbildning med socialinriktning.
För att lyckas i rollen som Biståndshandläggare ser vi även att du har:
∙ Tidigare erfarenhet av utredningsarbete, myndighetsutövning och uppföljning av insatser
∙ Erfarenhet av socialt arbete
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att utreda enligt IBIC. Eftersom arbetet innebär dokumentation är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Som person ska du vara ansvarsfull, strukturerad och flexibel. Vi ser att du är en positiv person med personlig mognad, egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta i verksamhetssystem. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt Biståndshandläggare:
En (1) tillsvidareanställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Anställningens omfattning: heltid (100%)
Tillträde: Sker enligt överenskommelse och provanställning kan komma att tillämpas.
Ansök senast 2024-06-02
Urvalet sker löpande och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden
Välkommenmed din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och andra rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner:
Ann Lundberg, Enhetschef Myndighetsutövning och LSS
Tel: 0911-69 7716
Mail: ann.lundberg@pitea.se