OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.
Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha ett jobb där du gör skillnad! Hos oss på biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef tillsammans med att förbättra livskvaliteten för kommunens äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.
Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete. Vi är en trygg arbetsplats med gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
Under det kommande året förstärker vi vårt fokus på god och nära vård och behöver därför bli en biståndshandläggare till.
Passa på att bli en del av vårt gäng!
ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team som ansvarar för alla vårdplaneringar vi gör tillsammans med Region Halland.
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har en annan likvärdig högskoleutbildning. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.
Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Krantz, socialchef
0346-88 61 62
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Annika Olling, Verksamhetsledare
0346-88 63 67
Anette Berglund
0346-88 52 34
Verksamhetschef Karin Fahlman
0346-88 61 96
Tf. Enhetschef Susanna Fogelberg
0346-88 61 69
Verksamhetsledare Annika Olling
072 2432941
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50