OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Sunne kommun söker en biståndshandläggare, heltid, inom vård och omsorg.
Arbetsuppgifter
Din uppgift blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL samt följa upp och ompröva beviljade beslut. Du kommer att ha nära samarbete och kontakter med de övriga biståndshandläggarna samt med utförare, anhöriga, sjukvården m fl.
Din arbetsplats är organiserad inom vård och omsorg. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kompetenta medarbetare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskolans sociala omsorgslinje, socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
God datavana och erfarenhet av elektronisk journalföring är ett krav. Goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och erfarenhet av biståndshandläggning enligt SoL är meriterande.
Som person är du en god kommunikatör, lyhörd och har stor förmåga att samarbeta och skapa kontakter/relationer. Du är också en god organisatör med förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Du måste kunna uttrycka dig tydligt och klart i tal och skrift.
Villkor
B-körkort erfordras
Övrigt
Ange löneanspråk i din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Hagström, enhetschef
0565-163 51
Ann-Catrin Olsson, enhetscherf
0565-162 78
Eva Mann, enhetscherf
0565-163 26
Britt-Inger Olsson, enhetschef
0565-163 78
Madelaine Kjellström, enhetscherf
0565-163 25
Christina Nilsson, enhetschef
0565-163 75, 070-6962044
Josefina Lindahl-Johansson, enhetschef
0565-162 86
Christina Nilsson, enhetschef
0565-163 75, 070-696 20 44
Felix Egegren, enhetschef/föreståndare
0565-162 67
Felix Egegren, enhetschef
072-201 59 19