OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorgsförvaltningen
Nu söker vi
Biståndshandläggare
Ange ref.nr: 20/2015
Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.
Arbetsuppgifter
Placering: Vård- och omsorgsförvaltningen, biståndsenheten
Som biståndshandläggare i Heby kommun kommer du att ingå i ett team bestående av sex biståndshandläggare. Teamet handlägger samtliga förekommande ärenden inom äldreomsorg och funktionsstöd i kommunen. Handläggning sker enligt såväl socialtjänstlagen som lagen om stöd och service till vissa personer med funktionsnedsättning och inom områdena äldre, socialpsykiatri och funktionsstöd.
Tjänsten innebär myndighetsutövning inom ramen för gällande lagstiftningar och på delegation från ansvarig nämnd. I arbetsuppgifterna ingår att utreda och bedöma den enskildes behov, att besluta och följa upp enskilda beslut samt ett nära samarbete med våra utförare.
Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har en socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du bör också ha goda kunskaper om aktuella lagstiftningar och erfarenhet av biståndshandläggning enligt både SoL och LSS. Vi lägger stor vikt vid att du har en god utredningsförmåga, datavana och att du är självständig i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort klass B är ett krav.
Vi erbjuder Dig
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 2015-03-15
Ange referens: 20/2015
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar lämnas av
För information och upplysningar om tjänsten kontaktas enhetschef - Anne Eriksson, 0224-360 87, anne.eriksson@heby.se
Vision - Mattias Lundin, 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception