OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Vi söker 1 handläggare för längre tids vikariat. Flens KommunSocialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning. Tjänsterna som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning. Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL- handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag. Arbetsuppgifter Du har god förmåga till både samarbete och självständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvar för Din uppgift och ser rättsäkerheten som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ förmåga. Du är positiv och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i Ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. Vi på utredningsenheten ser fram emot Din ansökan snarast eftersom anställning kan ske under rekryteringstiden. KvalifikationerVi söker Dig som har socionomexamen eller sociala omsorgsprogrammet. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt SOL och/eller LSS. Körkort är ett krav. Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och av arbete riktat mot målgrupperna.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.