Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare med visionen "Ett välmående samhälle med plats för alla att växa under trygga och goda livsvillkor."

Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi är en kommun med stor framtidstro och kreativa medarbetare!

Vi söker nu 2-3 Biståndshandläggare som kan tänka sig att arbeta både med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om särskild service till vissa funktionshindrade (LSS).


Arbetsuppgifter

Du kommer att handlägga och fatta beslut om insatser inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda, bedöma och fatta beslut om vilka insatser personen har rätt till enligt gällande lagstiftning.

I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, omsorgens verksamheter och länssjukvården.


Kvalifikationskrav

Vi söker dig som är rehabiliteringsvetare, socionom eller har likvärdig utbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade.

Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning är meriterande, detta gäller även erfarenhet inom vård- och omsorg.

Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.

Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav för denna tjänst.


Upplysningar

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi arbetar kontinuerligt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Förutom att vi erbjuder en konkurrenskraftig lön tycker vi det är viktigt med fortbildning och kompetensutveckling i individuella utvecklingsplaner. Vi stävar även efter att ha en lägre arbetsbelastning än andra kommuner genom färre antal ärenden per handläggare och att våra medarbetare tar ut sin friskvårdstid.

Vi håller på att implementera ett trainee- och mentorprogram där varje medarbetare utifrån sina erfarenheter erbjuds utvecklingsmöjligheter kopplat till en lönestege.

Förutom kontinuerlig möjlighet till reflektion genom kollegiala gruppträffar får du även möjlighet till en reflektionsdag i månaden när du kommit en bit in i trainee- och mentorprogrammet. Vi arbetar även med intern och extern handledning.

Sista ansökningsdag är 2016 05 30


Kontaktpersoner

Marie Hermansson
Verksamhetschef Bistånd
marie.hermansson@krokom.se
0640-16507

Marie Lindgren
LSS-handläggare
0640-16801
marie.lindgren@krokom.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN KROKOM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 maj 2016

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024