OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biståndsavdelningen är organiserad i två enheter, bistånd äldre och bistånd funktionshinder. Vi är 11 biståndshandläggare fördelade på två grupper. En grupp ansvarar för SoL handläggning 18 år > och en grupp ansvarar för LSS handläggning 0-65 år. Vi har ett öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens över funktionsgränserna.
Rollen som handläggare innebär att du kommer ansvara för ca 45 ärenden (LSS) eller ca 75 ärenden (SoL) att utreda, skriva beslutsunderlag och följa upp enligt LSS-lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, SoL- Socialtjänstlagen och Riksfärdtjänst.
Vi söker dig som har examen som socionom, jurist, beteendevetare eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning, särskilt inom LSS och SoL. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Giltigt B-körkort är ett krav.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningarna omfattar två tillsvidareanställningar på heltid och ett vikariat på heltid under sex månader med möjlighet till förlängning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder en arbetsplats i attraktiva nybyggda lokaler med modern integrerad teknik centralt beläget i naturnära Gustavsberg.
Som anställd inom biståndsavdelningen kommer du erbjudas en individuell kompetensutvecklingsplan utifrån din kompetensprofil. Du har extern handledning.
Vi har flextidsavtal, friskvårdspeng på 2000 kr/år och semesterväxling samt gratis personalparkering.
Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen till kommunhusets välkomnande entré. Bussarna går var 10:e minut. Med bil tar samma sträcka 20 min.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Urval och intervjuer sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 september 2016.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef (LSS) Jessica Nilsson 08-570 483 29 eller enhetschef (SoL) Susanne Hollander 08-570 471 00.
Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Stad, hav och natur. Värmdö kommun består av såväl glesbygd som expansiva tätorter. Den breda verksamheten innebär att vi kan erbjuda över 100 olika yrkeskategorier. Genom din kunskap och ditt engagemang kan du påverka och utveckla verksamheter och arbetsmetoder så att vi tillsammans skapar ett ännu bättre Värmdö.