OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen, avdelningen för Barn och ungdom
Önskar du ett viktigt arbete där du får möjlighet att möta människor i olika situationer?
Är du intresserad av att arbeta som biståndshandläggare för personer 0-20 år med någon form av funktionedsättning? Har du relevant utbildning? Då kan du vara den vi söker?
Omsorgsförvaltningen bildades i januari 2015. Vi är cirka 80 medarbetare och arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden. Nämndens huvudsakliga ansvarsområde är att tillgodose behov av insatser för barn och vuxna med olika funktionsnedsättningar. Förvaltningen består av fyra avdelningar; tre myndighetsavdelningar och en strategisk avdelning. Myndighetsavdelningarna arbetar huvudsakligen med att utreda och fatta beslut om insatser.
Vi har medarbetare som kommer att vara föräldralediga, samt medarbetare som går vidare för arbete hos annan arbetsgivare. Det innebär att vi har både lediga tillsvidare anställningar och vikariat
På avdelningen arbetar åtta biståndshandläggare. Arbetet sker i samverkan med övriga professioner inom förvaltningen såsom boendesamordnare, chefer, strateger och jurist. Vi tillämpar mentorskap för nyanställda den första tiden på avdelningen.
Arbetsgivaren tillämpar årsarbetstid samt friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma, besluta samt följa upp insatser och stöd för barn och unga med funktionsnedsättning, åldersgruppen 0-20 år, enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).
En del av biståndshandläggarens arbete är att ha kontakt med den enskilde/barnet, vårdnadshavare eller legala ställföreträdare. Det är därför viktigt att du är duktig på att upprätta goda relationer och att du är serviceinriktad i ditt sätt att arbeta. Vi arbetar utifrån ett tydligt barnperspektiv.
Då arbetet vissa dagar är händelsestyrt behöver du vara flexibel. Du är också en god organisatör med förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt arbeta självständigt.
Vi arbetar ständigt med att förbättra vårt arbete och det är viktigt att du har ett engagemang för detta och att du tillsammans med andra är med och skapar förutsättningar för ett positivt utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Du ska ha examen från Sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat arbete med utredningar och behovsbedömningar, utifrån målgruppen barn och unga med funktionsnedsättning. Vidare har du har stor förmåga att samarbeta med kollegor och kontorets övriga nätverk. Du är självständig, strukturerad och kan prioritera för ett effektivt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Andreas Jonsson, enhetschef, 018-727 59 56
Fackliga företrädare:
Vision, Astrid Nordahl, 018-727 25 68
Akademikerförbundet SSR, Anna-Ud-Din, 018-727 51 58
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta Enheten för kompetensförsörjning, 018-727 63 58.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43