OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för Funktionsstöd,
söker en biståndshandläggare med inriktning mot äldre till vår nya
Myndighetsenhet. Enheten består av bistånds-, LSS- och avgiftshandläggare,
assistenter och anhörigstrateg samt enhetschef. Vi söker dig som vill
bidra till utvecklingen av vår nya enhet och som dessutom har stor
arbetsglädje. Vi erbjuder dig ett varierande och händelserikt arbete
som passar dig som brinner för arbete med äldre.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att ta emot inkomna ansökningar, göra utredningar,
bedömningar och beställningar/uppdrag till utförarna enligt Social-
tjänstlagen (SoL). Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl
den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare.
Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Viva för dokumentation.
I denna tjänst ingår att arbeta i utskrivningsteamet på lasarettet.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom området exempelvis socionom, sociala omsorgs-
programmet eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i
aktuell lagstiftning och det är meriterande om du har tidigare
erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning eller utrednings-
arbete med inriktning mot äldre. Det är även en stor fördel om
du har vana av samverkan med externa aktörer. B-körkort är ett
krav. För att lyckas i uppdraget krävs även god kommunikation
på svenska i både tal och skrift.
Vi söker dig med stort engagemang och arbetsglädje som vill bidra
till vår nya Myndighetsenhet. Vi tror att du som söker detta är
tydlig i din kommunikation och trygg vid beslutsfattande men
samtidigt har en empatisk förmåga. Du planerar, organiserar
och prioriterar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har
god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar och är
flexibel i ditt förhållningssätt. Det är av stor vikt att du
kan skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som
internt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vikariat t om 2017-08-31. Tillträde snarast.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53