OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.
Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus. Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23700 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!
Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning möt äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri. På Beställning och kvalitet arbetar 9 biståndshandläggare, varav 8 handläggare har geografiska områden i kommunen och 1 handläggare ingår i kommunens vårdplaneringsteam.
Nu söker vi en engagerad kollega till vårt team!
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) för medborgare i behov. Rättssäkerheten i handläggning genomsyrar hela processen och vi arbetar efter att ge rätt insats till rätt person vid rätt tillfälle, där din insats som handläggare är värdefull.
Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team. Samverkan med utförarverksamheter, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.
Vi erbjuder ett utmanade och variationsrikt arbete där du får arbeta med betydelsefulla frågor för både medborgarna i behov och samhället i stort.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning, t ex socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av handläggning inom SoL ser vi det som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten där vi ser till din personliga mognad, integritet och människosyn. Det är viktigt för oss att du har ett intresse för handläggningsfrågor och för de människor som påverkas av handläggningsprocessen.
I ditt arbete visar du på en god samarbetsförmåga där du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att se relationer i rätt perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella.
För tjänsten krävs B-körkort.
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Anställning sker med hänsyn till att erforderliga beslut tas.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Maria Wichers
0321-595631
Enhetschef Maria Nordgren
0321-595650
Handläggare Louise Johansson
0321-595655
Enhetschef Anna-Maria Possner
0766-43 66 36
Enhetschef Lotta Andersson
Enhetschef Anna-Maria Possner