OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun med ca 40 000 invånare ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter.
Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en vikarie för en föräldraledig biståndshandläggare med myndighetsutövning.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd. Målgruppen är främst äldre.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller likvärdig utbildning.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, din förmåga att uttrycka dig och tal och skrift, samt din förmåga att arbeta självständigt.
B-körkort är ett krav.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom myndighetsutövning eller äldreomsorg.
Intervjuer kan komma att hållas fortlöpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Karlsson
0302-522099
Biståndshandläggare Sara Hassani Westerberg
0302-522067
Bostadsanpassare Eva Bengtsson
0322- 521163
Enhetschef Elisabeth Karlsson
0302-52 20 99
Metodhandledare Sara Hassani Westerberg
0302-52 23 82