OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvalitén på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Arbetsplatsbeskrivning
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta tillsammans med övriga handläggare på enheten. Totalt finns det nio handläggare, en boendesamordnare och en enhetschef. Till enheten hör också demenssjusköterska och anhörigkonsulent. Verksamheten är organiserad inom socialförvaltningen. Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Åkersberga. På enheten arbetar vi nära varandra i gruppen, vilket innebär stöd från både kollegor och enhetschef.
På enheten arbetar vi gemensamt med utvecklingsfrågor, vilket ingår som en del av förvaltningens kvalitets - och utvecklingsarbete. Du har därför möjlighet till fortbildning och kompetensutveckling genom vår personalutvecklingsplan. Möjlighet till distansarbete finns. Enheten arbetar aktivt för att främja en god arbetsmiljö för alla medarbetare, varför gott samarbete och stöd till varandra i det dagliga arbetet är viktigt.
Enheten tillämpar flextid, du kan omvandla semestertillägget till extra semesterdagar och vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag med friskvårdstimme.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL. Vi arbetar enligt utredningsmetoden IBIC (Individens Behov I Centrum) som är en implementerad utredningsmetod på enheten. Du kommer ansvara för ett eget geografiskt område i kommunen. Arbetet omfattas av ärendehandläggning för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Det innebär att du kommer att ha många kontakter med interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och förvaltningar inom kommunen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• socionomexamen
• erfarenhet av mydighetsutövning enligt SoL, gärna för äldre personer eller personer med funktionsnedsättning
• intresse för myndighetsutövning och är bekväm i rollen som handläggare
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga och att du kan arbeta självständigt. En god social förmåga är en förutsättning för att hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Som handläggare behöver du kunna hantera periodvis hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav, vi använder vår bilpool för tjänsteresor.
Anställningens omfattning
Heltid, 40 h/vecka.
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Enligt övrenskommelse
Sista ansökningsdag
2019-04-09
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17