OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi.
Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026.
Beskrivning
Du vill något, det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas.
På Socialförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 600 medarbetare som på olika sätt bidrar till att stadens invånare ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri.
Arbetsuppgifter
Myndighetsenheten handlägger ansökningar utifrån Lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Att arbeta som biståndshandläggare hos oss innebär att utreda behov, besluta och följa upp behov av insatser enligt LSS och SoL.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ta emot nyansökningar, följa upp befintliga insatser, dokumentera, fatta beslut och vägleda personer utifrån deras behov. Arbetet innebär mycket kontakt med de enskilda samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Arbetet kräver bra juridisk förståelse.
Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande rekrytering
Kvalifikationer
För att gå vidare i rekryteringsprocessen vill vi att du har adekvat högskoleutbildning, socionomutbildning, eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig.
God kunskap om myndighetsutövning och körkort B. Meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi söker dig med juridisk förståelse och god erfarenhet av offentlig förvaltning.
Du ska kunna känna dig trygg i datorbaserad dokumentation, Lifecare, och ha vana att skriva utredningar etc.
Vi söker dig som är positiv, initiativrik, har god kommunikativ förmåga och bra samarbetsförmåga. Du kan hantera arbetssituationer med integritet och omdöme samt kan arbeta självständigt.
Därför måste du kunna skapa trygghet, vara kreativ och modig och se till helheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Andersson
0533-681866
Gunnar Wigstrand
0533-681741
Ann-Christin Eriksson
0533-681696