Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Till Myndighetskontoret Sysselsättningsgrad 75 % och 100 % Som handläggare ansvarar Du för myndighetsutövning inom Handikappförvaltningen och arbetar med utredning av behov/ insatser och beslut enligt SoL, LSS och annan lagstiftning. Arbetsuppgifterna innehåller också samordning av insatser runt den enskilde, samverkan internt/ externt, information, rådgivning m.m. Du har högskoleutbildning från Sociala omsorgsprogrammet med inriktning handikapp, Socionomprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren prövas som likvärdig. Har Du erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och arbete med funktionshindrade så är det en merit. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten De flesta biståndshandläggare är kvinnor, varför vi gärna ser manliga sökande. Tillträdesdag: Snarast möjligt efter överenskommelse

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010