Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på myndighetsenheten som är en del inom socialförvaltningen. Enheten ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser/bidrag inom äldreomsorgen och LSS. Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker att det är viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som grupp och individ ges möjligheter till utveckling.

Arbetsuppgifter
På myndighetsenheten ansvarar du som biståndshandläggare självständigt för handläggning av ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma och besluta om hjälpinsatser, bistånd, i ordinärt boende i enlighet med gällande lagstiftning, SoL. Du kan som biståndshandläggare komma att möta den sökande såväl i dennes bostad som vid möte på sjukhusen. Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av utredningsarbete. Ett respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Vi söker dig som är duktig på att prioritera och hålla tidplaner. Du är nogrann, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Arbetstid/varaktighet
100%, tillsvidare anställning.

Tillträde
15 april eller enligt överenskommelse

Kontaktperson
Christine Dahlberg, enhetschef, christine.dahlberg@trelleborg.se telefon: 0410-73 39 58, 0708-81 74 74.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2013-12-19 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.


Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trelleborgs Kommun Trelleborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 december 2013

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024