Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Till Myndighetskontoret Ssysselsättningsgrad 75 % Som handläggare ansvarar Du för myndighetsutövning inom Handikappförvaltningen och arbetar med utredning av behov/ insatser och beslut enligt SoL, LSS och annan lagstiftning. Arbetsuppgifterna innehåller också samordning av insatser runt den enskilde, samverkan internt/ externt, information, rådgivning m.m. Tjänsten är till stor del inriktad mot handläggning av stöd till psykiskt funktionshindrade. För arbetet krävs god samarbetsförmåga, lyhördhet och erfarenhet av arbete med psykiskt funktionshindrade. Vi söker Dig som har social omsorgslinje/socionomexamen-140 p, eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar som likvärdig. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Du bör vara väl förtrogen med lagstiftning och tillämpning inom socialtjänstens område samt kunskaper om samhällets insatser i övrigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. De flesta biståndshandläggare är kvinnor, varför vi gärna ser manliga sökande. Tillträdesdag: Snarast möjligt efter överenskommelse

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010