OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggarenheten Handläggarenheten svarar for myndighetsutövningen till enskilda personer inom äldre och handikappomsorgen och har till uppgift att enligt gällande lagstiftningar informera om lagstiftningar, utreda behov, och fatta beslut. Verksamheten skall inriktas mot att ta vara på det friska och stödja enskilda till ett aktivt deltagande i samhällslivet utifrån egna villkor. Handläggarenheten består av ca 30 handläggare som är uppdelade i 7 olika team inom områdena SoL, LSS och avgifter. Arbetsuppgifter: Du utreder och beslutar om insatser enligt SoL. I arbetet ingår uppföljning och nyprövning av tidigare beslutande insatser. Du har omfattande delegation och kommer att ha ett nära samarbete med övriga biståndshandläggare och enhetschefer samt sjukvården m fl. Kvalifikationer: Du har socionomexamen med inriktning mot äldre och funktionhindrade eller annan lämlig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller praktik som biståndshandläggare. I teamet har man gemensamt ansvar för inkommande ärenden vilket kräver att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är van att arbeta självständigt och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. God kommunikation och samarbetsförmåga liksom ett professionellt förhållningssätt krävs. Körkort krävs.