OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
SOCIALFÖRVALTNINGENS ÄLDREENHET har sitt kontor i Tappström 15 minuter med buss från Brommaplan, 15 minuter med färja från Slagsta i Botkyrka eller med direktbuss 177 från Mörby station via Solna.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens medarbetare har ett viktigt uppdrag med en utsatt roll – därför har vi satsat extra på dem. I Ekerö kommun är det nära till medborgarna – för att ge dem bästa service får du förutsättningar att göra skillnad på riktigt. Du har nära till chefer och får frihet under ansvar. Vi följer kontinuerligt upp arbetsbelastningen för att den ska kännas rimlig. För att trivas hos oss är du engagerad, genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas.
Socialförvaltningens äldreenhet söker biståndshandläggare.
Vår målgrupp är äldre personer över 65 år som har behov av insatser enligt SoL.
Äldreenheten består av 6 biståndshandläggare, 1 samordnare, 1 vårdplanerare, 1 boendesamordnare och 1 enhetschef.
I arbetet ingår att informera, ta emot ansökan, utreda, fatta beslut, beställa insatser, dokumentera och följa upp. Brukaren är i centrum och att möta våra brukare och anhöriga/företrädare är lika självklart som ett nära samarbete med utförare och andra verksamheter inom området.
Vi erbjuder
En liten arbetsgrupp med god sammanhållning, nära ledarskap och korta beslutsvägar. Tillsammans ger vi varandra stöd i det dagliga arbetet och månar om ett gott arbetsklimat.
Hos oss finns massor med kunskap och kompetens och vår ambitionsnivå är hög.
Vi har regelbundna metod-och utvecklingsdagar, veckomöten och juridisk handledning.
Som nyanställd introduceras du i arbetet och har en mentor under din första tid som extra stöd för dokumentation och beslutsfattande.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha:
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren.
Arbetet innebär en hög grad av självständighet i arbetet och en förutsättning är att du kan planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi har ett mycket gott och nära samarbete med våra utförare i kommunen och det ställer höga krav på en god samarbetsförmåga och flexibilitet.
Meriterande är om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst, främst genom biståndshandläggning för äldre.
Inneha B-körkort.
Tillträde: Efter överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att påbörjas under ansökningsperioden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26