OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Bistånds- och Kvalitetsavdelningen är en välfungerad avdelning och är organiserad i tre enheter, biståndsenheten Äldre som ansvarar för SoL-handläggning från 65 år, biståndsenheten Funktionsnedsatta och Kvalitetsenheten.
På Äldreenheten arbetar framförallt socionomer (biståndshandläggare), enheten har också en gruppledare, tre administratörer/avgiftshandläggare, en bostadsanpassningshandläggare samt en demenssjuksköterska och enheten leds av enhetschef. Vi har ett gott och öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens och extern handledning för att bygga kompetens.
Två av våra duktiga medarbetare på Biståndsenheten Äldre har valt att gå vidare med andra arbetsuppgifter och vi behöver därför två nya biståndshandläggare. Vi söker dig som vill bli en del av en kompetent och stabil arbetsgrupp. Biståndsavdelningen Äldre söker dig som vill bli en del av en kompetent och stabil arbetsgrupp. Du hittar oss i vår centralort, Gustavsberg i vårt ljusa och fräscha kommunhus. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen till kommunhusets välkomnande entré. Bussarna går var 10:e minut. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min.
Vi tror på våra medarbetares förmågor och anpassar introduktion efter din erfarenhet. Som ny får du en erfaren kollega som mentor. Vår målsättning är att arbetet ska genomföras med hög kvalité.
I rollen som Biståndshandläggare gör du kvalificerade utredningar, fattar beslut och följer upp insatser enligt gällande lagstiftning (socialtjänstlagen).
Vi söker dig som är utbildad socionom. Du skall ha lätt för att tala och uttrycka dig skriftligt på svenska. Du skall kunna ta din plats i en grupp och stå för din profession i samverkan med externa aktörer. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom äldreomsorg och kommunens verksamhetssystem Pulen Combine. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Giltigt körkort B är ett krav.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och möjlighet att löneväxla till pensionssparande. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök tjänst” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 19 maj 2023.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Susanne Hillberg, 08-570 471 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.