OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Vi söker en ny kollega då en av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar. Vi består av tio handläggare ,gruppledare ,boendesamordnare och enhetschef. Till enheten finns också två anhörigkonsulenter som arbetar med uppsökande och stöd insatser. Vi arbetar centralt i Åkersberga ,Alceahuset, och sitter i nya fräscha lokaler. Du kommer att ingå i en duktig arbetsgrupp som har våra kunder i fokus och som gillar att utvecklas inom yrket. Vi är duktig på att utreda våra kunders behov och arbetar med IBIC samt dokumenterar i Lifecare. Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt men som också är en god arbetskamrat och kan stödja och hjälpa dina kollegor.
Ditt nya jobb
I rollen biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning för äldre personer. Det innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och förvaltningar inom kommunen. Du ansvarar för ett geografiskt område i kommunen, vilket omfattar allt från vårdplaneringar på sjukhus, SIP och korttidsboende till hembesök hos kunder och deras anhöriga. I det dagliga arbete finns vår gruppledare som stöd och hjälp.
Vi arbetar gemensamt med utvecklingsfrågor som en del av arbetet på enheten och förvaltningen. Du har därför möjlighet till fortbildning och kompetensutveckling genom vår personalutvecklingsplan. Vi distansarbetar ett par dagar i veckan.
Kommunen tillämpar flextid, det finns också möjlighet att omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar samt vi erbjuder också ett generöst friskvårdsbidrag med friskvårdstimme.
Din profil
Vi söker dig som är socionom. Du behöver ha erfarenhet av myndighetsutövning enligt SOL, vilket är ett krav. Du ska ha ett stort intresse och erfarenhet av arbete med målgruppen och är bekväm i myndighetsrollen. En god social förmåga är en förutsättning för att hantera olika möten med människor som är i behov av stöd. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du behöver också kunnat hantera perioder av hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Körkort är ett krav, vi använder kommunens bilpool för resor i tjänsten.
Anställningens omfattning
Heltid 40 h/ veckan
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Snarast efter överenskommelse
Sista ansökningsdag
2022-05-12
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17