OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten Äldreomsorg i Enskede Årsta Vantör Stadsdelsförvaltning arbetar i fräscha kontorslokaler i Globenområdet.
Beställarenheten består av 44 medarbetare, fördelat på biståndshandläggare, metodstöd, administration och chefer. Här arbetar män och kvinnor med stor spridning i ålder och erfarenhet. Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Arbetsgruppen har hög kompetens och hög ambitionsnivå.
Biståndshandläggarna arbetar i dagsläget i funktioner; mottagnings-, utrednings-, ekonomi- och SIP-grupp. Vi söker handläggare som kan tänka sig att arbeta i alla funktioner.
Arbetsbeskrivning
En biståndshandläggares huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda och bedöma ansökningar inkomna från personer över 65 år gällande insatser som till exempel hemtjänst, dagverksamhet och särskilda boendeformer. I arbetet ingår att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen.
Ditt arbete som biståndshandläggare är betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta en lösning för individen. I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav.
Du arbetar självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i utsatta situationer. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv i situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, kan hantera komplexa frågor, snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter och visar respekt för människors olikheter. Då biståndshandläggare i sitt arbete ofta möter människor i kris och med komplexa livssituationer är det viktigt att du kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.