OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi står inför spännande utmaningar med ett växande stadsdelsområde och verksamheter som utvecklas. Den 1 juli 2020 bildades en ny gemensam stadsdelsförvaltning för Älvsjö och Hägersten-Liljeholmen; Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.
Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka- det du gör på jobbet varje dag förändrar många människors liv! Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda kompetensutveckling och en rimlig arbetsbelastning.
Du erbjuds även introduktion och en fadder under din första tid hos oss. Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning samt olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov av omsorg tillgodosedda. Vi fattar beslut om vård – och omsorgsboenden, servicehus, anhörigstöd, dagverksamheter och hemtjänst. Beställarenheten äldre är organiserad så att vi på ett professionellt sätt kan planera för det oförutsedda och där du som biståndshandläggare erbjuds en bra arbetsmiljö och möjlighet att arbeta såväl självständigt som i grupp. Enheten består idag av 53 medarbetare varav 43 biståndshandläggare. Vi har även personalförmåner i form av friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort.
Vårt kontor finns vid Telefonplan.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL och LSS. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners såväl inom Stockholms stad som externt med till exempel landstinget. Detta innebär att du ska ha god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga samt ett professionellt förhållningssätt.
I arbetet som biståndshandläggare kan det bland annat ingå att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut och följa upp insatser. Ditt arbete utgår från lagstiftning och kunskapsstöd. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!
Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen med inriktning mot äldre eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av biståndsbedömning inom området äldreomsorg, rådande lagstiftning och regelverk.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt är van vid att samverka med andra professioner. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt.
Övrigt
Vi kommer att påbörja intervjuer under annonstiden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.