OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Är du en erfaren biståndshandläggare som gillar att arbeta i team och dra nytta av en mindre kommuns fördelar? Trivs du i en mindre grupp där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen? Då är det kanske dig vi söker till vår arbetsgrupp.
Tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidareanställning från hösten 2021.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare inom äldreomsorgen i Socialförvaltningen kommer du i ditt dagliga arbete att utreda behov av insatser och fatta beslut enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår bland annat att arbeta med rådgivning, planering, samordning och uppföljning. Du kommer att ha ansvar för ett geografiskt område där du handlägger ärenden gällande exempelvis hemtjänst, växelvård, korttidsvård, trygghetslarm samt särskilt boende, för personer boende i området. I Hallstahammars kommun strävar vi efter en god samverkan vilket medför att det förekommer många kontakter med olika yrkeskategorier.
Arbetsplatsen
Arbetsgruppen består av en enhetschef, en teamledare samt sju handläggare, varav fem arbetar med ärenden inom äldreomsorgen och två handlägger ärenden tillhörande LSS. Teamledaren fungerar som stöd i ärenden samt driver utvecklingsfrågor. Vi tar hänsyn till det individuella hos just dig och anpassar introduktionen så att du på ett tryggt och säkert sätt kommer in i arbetet och gruppen.
Vi erbjuder dig ett varierande arbete med möjlighet att planera dina arbetsdagar och använda din flextid som en förmån. Vi ger dig möjlighet att utvecklas genom fortbildningar och regelbundet juridiskt stöd i ärenden. I en mindre grupp ges du möjligheten att växa i den riktning du själv önskar, vi är intresserade och nyfikna på vad du vill utveckla.
KVALIFIKATIONER
Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Personliga kompetenser
För att trivas hos oss behöver du ha förmåga att självständigt planera ditt arbete, du kan prioritera på ett effektivt sätt och tar ett ansvar för helheten. I gruppen värdesätter vi att du är en lagspelare som kan be om hjälp när du behöver och vara till hjälp när dina kollegor önskar det. Du är hänsynstagande och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Vidare är du lösningsorienterad och ser möjligheter i förändringar. Vi är en arbetsplats under utveckling och önskar att du vill vara en del av vårt arbete framåt.
Med fördel har du kunskaper inom IBIC och verksamhetssystemet Procapita, Life Care. För tjänsten är det viktigt med en god kommunikationsförmåga.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Annika Talvitie
0220-241 31
HR -konsult David Salomonsson