OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Här på biståndsenheten i Falkenbergs kommun arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förbättra livskvaliteten för våra äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.
Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
Intresserad? Du ska du absolut söka!
ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.
Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola. Har du också erfarenhet av socialt utredningsarbete, arbetssättet Individens Behov I Centrum (IBIC) och myndighetsutövning är det ett stort plus!
Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Yvonne Utbult, enhetschef
0346-88 62 50
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Wolf Zughaft, verksamhetschef
0346-88 61 96
Verksamhetsledare/handläggare Linda Nilsson
0346-88 63 18
Yasmina Petersson, verksamhetsledare
0346-88 57 50
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50