OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta i en handläggargrupp om två personer med hela Munkedals kommun som arbetsfält. Biståndsenheten arbetar med att handlägga ansökningar enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär att du ska ha kunskap om lagstiftning och erfarenhet av myndighetsutövning. Dina arbetsuppgifter blir att utreda, besluta insatser enligt SoL samt ansvar för uppföljning, omprövning av beslut samt vårdplaneringar. Arbetet innebär ett samarbete internt inom förvaltningen med personal och chefer inom äldreomsorg, hemsjukvård, rehab samt externt mot försäkringskassa, primärvården och länssjukvården. KVALIFIKATIONER Arbetet är till stora delar självständigt men ställer höga krav på samarbete och flexibilitet. Adekvat högskoleutbildning och gärna erfarenhet av äldre- och handikappomsorg. God datorvana är ett krav. För tjänsten erfordras körkort.