OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Myndighetsenheten består av en verksamhetschef, en administratör, fyra biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom funktionsnedsättningsområdet samt tre biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom äldreomsorgen. På enheten tar vi emot ansökningar och utreder både inom SoL och LSS, samt Riksfärdtjänst. Vi utreder färdtjänst. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt med individen i fokus.
Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare tar du emot ansökningar och anmälningar, utreder, bedömer och analyserar behov hos individen samt fattar beslut om stöd och insatser.
Dokumentation sker i verksamhetssystemet Treserva.
Efter beslut ska du kontinuerligt följa upp de genomförda insatserna. Arbetet ska vara processinriktat och motivera till förändringsprocesser hos individen. Vi har sedan 2015 påbörjat arbetet med att införa ett behovsorienterat och strukturerat arbetssätt, IBIC.
Du ska samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande.
Vi söker nu en ny medarbetare som ska arbeta med inriktning äldre över 65 år.
Kvalifikationer
• Socionomexamen eller likvärdig utbildning.
• Du ska ha kunskap inom relevant verksamhetsområde och kunskap om gällande lagstiftning.
• God datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal.
• Du ska ha ett intresse för andra människor och vara intresserad av mötet med dem.
• Ha ett intresse för Socialstyrelsens nationella metoder för kartläggning och bedömning av individer och deras eventuella behov.
• Körkort är meriterande.
• Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsat: Till 2020-12-31
Deltid: 50%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2020-03-04
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Kontaktperson
Fuad Ganibegovic
Verksamhetschef
fuad.ganibegovic@salem.se
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund