Biståndshandläggare inom äldre, vårdplanering och uppföljning

Biståndshandläggare inom äldre, vårdplanering och uppföljning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad för personer i behov av stöd? Vi söker nu nya kollegor som vill stärka våra team på både Enheten för äldre och Enheten för vårdplanering och uppföljning. Här får du möjlighet att arbeta med individanpassade insatser som bidrar till en trygg och meningsfull vardag för dem vi är till för. Är det dig vi söker?

Båda enheterna har vuxit över tid och då flera kollegor går på planerade ledigheter, söker vi nu nya medarbetare – en tillsvidare och tre vikariat.

Vi arbetar med att utreda och besluta om individuellt behovsprövat bistånd samt följa upp beviljade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). Hos oss möts du av ett starkt engagemang och stolthet över vårt arbete. Vi strävar efter att alltid utvecklas och skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medarbetare.

Enheterna ingår i Vård- och omsorgsförvaltningen. Läs gärna mer på http://www.vasteras.se/vardochomsorgsforvaltningen

ARBETSUPPGIFTER
Du utreder, fattar beslut och följer upp insatser enligt SoL. Med individens behov i fokus arbetar du med ett helhetsperspektiv och samverkar med anhöriga, vårdgivare och andra aktörer som är kopplade till individens behov.

• På enheten för vårdplanering och uppföljning är ditt fokus att stötta individer vid utskrivning från sjukhus, i nära samarbete med anhöriga, sjukhuspersonal och hemtjänstleverantörer.
• På enheten för äldre arbetar du med individer som bor hemma eller på särskilt boende, där du bland annat samarbetar brett med hemtjänsten för att säkerställa att insatser utförs enligt beslut. Du samarbetar och samverkar också med andra enheter inom socialtjänsten och hanterar även inkommen oro från allmänheten.

Du har stöd av erfarna kollegor och teamledare, som fungerar som bollplank i vardagen. Vi erbjuder en gedigen introduktion och kontinuerlig vägledning samt möjlighet att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Vi arbetar utifrån värdegrunden "Alltid bästa möjliga möte" och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

Möjlighet finns att kombinera arbete på plats och på distans. Vårt kontor ligger nära tåg- och busstation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan relevant kandidatexamen kombinerad med utbildning i socialrätt. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL är meriterande. Vi använder dokumentationssystemet Pulsen Combine, så erfarenhet av detta eller liknande system är en fördel.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är modig, flexibel och trivs att arbeta i ett högt tempo. Vi vill gärna att du är van vid att hantera snabba processer och att du gillar att arbeta i flera processer samtidigt. Det är viktigt att snabbt kunna ställa om och planera utifrån vad situationen kräver. 

Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. B-körkort är meriterande.

Vi rekryterar 1 tillsvidaretjänst och 3 vikariat (2 föräldravikariat på ca. 1 år och 1 resurs på 6 månader, alla med möjlighet till förlängning).

Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt engagerade team!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:

https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2024
  • Ansök senast: 28 november 2024

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


12 november 2024

Biståndshandläggare team SOL

Biståndshandläggare team SOL

11 november 2024

Biståndshandläggare till äldreomsorgen på Kungsholmen

Biståndshandläggare till äldreomsorgen på Kungsholmen

11 november 2024

Biståndshandläggare till myndighetskontoret

Biståndshandläggare till myndighetskontoret

11 november 2024