Biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg

Biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg

Arbetsbeskrivning

Då en av våra handläggare inom funktionshinderomsorgen går vidare till annan befattning i kommunen söker vi dig som har erfarenhet från handläggning inom området och som är engagerad och empatisk. Sök nu tjänsten som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen i vår kommun.



ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare kommer du att utreda, fatta beslut och följa upp enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Vår målgrupp är unga och äldre som har behov av stöd utifrån gällande lagstiftning. Det kan till exempel handla om insatser som boendestöd, personlig assistans, korttidsvistelse utanför det egna hemmet eller bostad med särskild service.
Arbetet omfattar möten med brukare, anhöriga, förvaltare/gode män, samt samarbete med hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter. Vi arbetar i verksamhetssystemet Pulsen Combine och utreder enligt IBIC (individens behov i centrum).

KVALIFIKATIONER
Det här söker vi hos dig
• socionomexamen eller annan av arbetsgivaren bedömd som likvärdig akademisk utbildning
• goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som i skrift
• grundläggande datakunskaper

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av myndighetsutövning samt utredningsmetod enligt IBIC
• kunskap om verksamhetssystemet Pulsen Combine

Arbetet som biståndshandläggare är varierande och ställer stora krav på din förmåga att planera, strukturera och snabbt kunna ställa om. Det är därför viktigt att du är flexibel och lösningsfokuserad. För att lyckas i arbetet ser du gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del. Vi arbetar också för att vara delaktiga i områdets utveckling. Alla bidrar till att verksamheten ska fungera och vi bidrar med ett gott samarbete både internt inom kommunen och med externa aktörer.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift så att ett rättssäkert budskap når fram. Som person är du trygg och stabil att du kan bibehålla ett gott omdöme, vara ansvarstagande och strukturerad även under stressade situationer. Din goda förmåga till gott samarbete bidrar till enhetens goda arbetsklimat, där varje handläggares roll är viktig för helheten.

Habo kommun erbjuder dig:
• att ta del av friskvårdsbidrag upp till 2 000 kronor per år.
• möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra ledighet.
• fyra försäkringar (liv-, sjuk-, olycksfall- samt trygghetskapitalförsäkring) premiefritt i tre månader. Om du väljer att behålla försäkringen betalar du därefter för försäkringen själv.
• fri personalparkering.

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen att få ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "Barn med funktionsnedsättning").


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Svenningsson
036-442 83 26
Fackliga företrädare når du via växel
036-442 80 00
Betty Svensson
036-442 83 25
Bibbi Åhgren
036-442 83 46
Iréne Hård
036-422 83 33
Ann-Louise Gillek
036-442 83 55
Eva-Lotta Zäther
036-4428461
Johanna Rydberg
036-4428229
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Anetthe Jovanovic Karlsson
036-442 81 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habo kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Jönköpingsvägen 19 Habo
None

Postadress

Box 212
Habo, 56624

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024