OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för att personer med olika former av funktionsvariationer ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt? Avdelningen för vuxen och funktionsvariation söker nu en biståndshandläggare inom LSS, vi ser fram emot din ansökan.
Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsvariationer ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om ett helhetsperspektiv gällande LSS, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, och värna om rättsäkerheten.
Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga insatser för kommunmedborgare som behöver stöd i sin vardag och som tillhör personkrets enligt LSS samt en initial personkretsutredning. Du jobbar med att utreda och bedöma behov, fatta beslut samt följa upp beslutade insatser. Att ha kontakt med den enskilde, deras anhöriga eller legala företrädare, samt övriga professioner runt den enskilde är en stor del av arbetet. I din roll ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samarbete med kollegor och gruppchef.
Kvalifikationer
• Vi söker dig som har erfarenhet av handläggning inom LSS och SoL.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt av arbete med personer med funktionsvariationer.
• Vi söker dig som har examen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, juristprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Arbetet kräver att du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Treserva samt erfarenhet att arbeta inom funktionsvariationsområdet. Det är även meriterande om du har goda kunskaper gällande lagstiftning inom socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
Personliga egenskaper
• Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.
• För tjänsten krävs också att du är både flexibel och lugn i alla potentiella situationer samt har förmågan att fokusera på rätt saker.
• Du tycker att lagstiftning och rättspraxis är både spännande och viktigt.
• Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
• Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Information
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde 2020-08-15 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och åldersfördelning i arbetsgruppen. Förutom grundläggande kompetenskrav så kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper som vi bedömer vara nödvändiga för att klara uppdraget.
För ytterligare information kontakta Heidi Stapf Ekström, Enhetschef. tel. 08-587 85 013.
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vallentuna kommun använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.
Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2020-06-26.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet.
Vallentuna kommun vågar testa. Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller digitalisering, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. Dina professionella och hjälpsamma kollegor stöttar dig samtidigt som dina coachande chefer ger dig frihet, tid, förtroende och mandat att utveckla både ditt arbete och din roll med kvalitet. I Vallentuna kan du kombinera en attraktiv miljö med ett meningsfullt jobb – här har du möjligheten att vara med och skapa något nytt!
Vi har en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27