OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vikarierande biståndshandläggare inom SOL!
Kan du tänka dig att arbeta några månader i Borgholm mitt på solens och vindarnas ö Öland?
Vi är en grupp handläggare som tillfälligt söker en ny kollega i vårt positiva gäng. Vi arbetar utvecklande med engagemang och kvalité för att kunna leverera så bra service som möjligt. Välkommen till ett utmanande och givande jobb där du tillsammans med oss får vara med att göra skillnad. I väntan på att vår kollega, som är föräldraledig, skall komma tillbaka behöver vi förstärkning kanske är det just du.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka redan i dag!
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare inom äldreomsorgen kommer du att handlägga ärenden för personer bosatta i ordinärt och särskilt boende enligt Socialtjänstlagen.
Vi handlägger enligt IBIC.
I arbetet ingår det att ha många kontakter med vårdtagare och deras närstående samt att samarbeta internt och externt med många samarbetspartners.
Vi arbetar teambaserat tillsammans med sjuksköterskor, rehabpersonal, enhetschefer samt omvårdnadspersonal.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har Socionomexamen eller Sociala omsorgsexamen.
Tidigare erfarenhet som handläggare, erfarenhet i Procapita och Lifecare samt kunskaper i IBIC är meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom motsvarande område och har god kännedom om målgruppen.
Du har ett positivt synsätt och som har förmåga att se möjligheter.
Du har lätt för att samarbeta med andra och kan hantera olika sorters möten med människor.
Du har vana att informera både enskilda personer och grupper.
Du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt.
För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.