OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och driftig person som tycker om att arbeta med våra äldre i fokus? Välkommen att söka till oss för att bli en del av vårt erfarna team!
Individ- och familjeomsorgen tillhör kommunens socialförvaltning och söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare. Gruppen består idag av fem biståndshandläggare samt en enhetschef. Du kommer till en erfaren, engagerad, kunnig och omtänksam arbetsgrupp.
Hela Individ- och familjeomsorgen består av myndighetsutövning gällande vuxna, barn, äldre, funktionsnedsatta och bostadsanpassning samt en utförarverksamhet innehållande råd och stöd till vuxna, barn och deras familjer, beroendemottagning, boendestöd, stödboende samt daglig sysselsättning.
Inom organisationen Individ- och familjeomsorg arbetar 36 kompetenta och välutbildade medarbetare med stort engagemang för och erfarenhet av socialt arbete.
Individ- och familjeomsorgen arbetar utifrån en vision om en evidensbaserad praktik, EBP, som förhållningssätt och har som målsättning att alla medarbetare ska arbeta utifrån bästa tillgängliga kunskap.
Du erbjuds friskvård genom Epassi samt flexibel arbetstid. Möjlighet till distansarbete finns. Du kan dokumentera med stöd av taligenkänning.
Vi eftersträvar god kvalité i vårt arbete och skattar trivsel på arbetsplatsen högt. Vadstena har den lilla kommunens fördelar med närhet till varandra och korta beslutsvägar. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Tillsammans gör vi skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna som biståndshandläggare är att utreda, bedöma och besluta i enlighet med socialtjänstlagen för målgruppen äldre och funktionsnedsatta personer. Arbetet utgår ifrån ett helhetsperspektiv med individens behov i centrum, IBIC. Arbetet innebär kontakter och samverkan med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I arbetet ingår också att göra uppföljningar och ge information om verksamheten. I rollen som biståndshandläggare är du med och driver verksamhetsutveckling tillsammans med din arbetsgrupp och enhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen och tidigare arbete med målgruppen är det meriterande. Du är mån om ett gott bemötande och ett bra samarbete med andra yrkesutövare internt samt externt som med den enskilde och dennes anhöriga. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom självständighet, samarbets- och kommunikationsförmåga samt flexibilitet. Erfarenhet av dokumentationsprogrammet VIVA samt IBIC är meriterande.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi arbetar löpande med urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Lena Silfver
0143-151 56
Nås via kommunens växel
0143-150 00
Enhetschef Lena Silfver
0143-151 50
Enhetschef Lena Silfver
0143-15156