OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu behöver vi stärka vår grupp med en biståndshandläggare med kunskaper inom lagen (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.
Ditt viktiga uppdrag är:
• att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (individensbehov i centrum).
• att utreda ansökningar, fatta beslut och säkerställa verkställande av beslut.
• att delta i utvecklingen av verksamheten. Du har en viktig roll med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.
Vi söker dig som
• är socionom eller annan motsvarande högskoleutbildning inom social omsorg och ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom LSS eller SoL
• är utvecklingsinriktad, kreativ och har intresse och har fallenhet för socialt arbete.
• Är trygg person och ha en god förmåga att kommunicera med andra.
• Gillar att vara spindeln i nätet
• Har körkort
Vi erbjuder dig
• Individuell introduktion utifrån dina behov.
• Kontinuerlig handledning
• Kontinuerlig kompetensutveckling
• Möjlighet att byta ut semesterersättning mot extra semesterdagar
• Vi har flextid och arbetar 38,45 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16.15 under hela året.
• Här finns den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar, nära ledarskap och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling.
• Friskvårdssubvention samt möjlighet att arbeta hemifrån till viss del
• En arbetsgivare som lägger fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar med nära ledarskap och lönetrappa utöver den vanliga lönerevisionen.
Vår arbetsplats är belägen centralt i Kungsängen, två minuters gångväg från pendeltåg, bussar och allmän service. Vi är 11 biståndshandläggare, och arbetar med att stötta, stärka och utveckla varandra i våra uppdrag. Även om alla vi jobbar på olika håll och ibland till och från hemifrån så säkerställer vi närheten till varandra. Vi har väldigt olika bakgrunder och erfarenheter och ser det som styrka att utveckla varandra.
Ansökan:
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Vi ber dig vänligen att INTE ladda upp några dokument såsom CV, personligt brev eller LinkedIn-profil. Istället besvarar du på några korta frågor när du ansöker, för en enkel ansökningsprocess och vår möjlighet att utvärdera alla kandidater på lika villkor.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag: 2020-04-19
Kontaktperson: Isabel von Wachenfeldt, enhetschef för Biståndsenheten. Tel: 08-581 696 16. E-post, isabel.vonwachenfeldt@upplands-bro.se
Facklig företrädare: Kontakta kundcenter på 08-581 690 00
Kommunen arbetar aktivt med att öka jämställdhet och mångfald. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta
Vill du läsa mer om kommunen, besök kommunens hemsida www.upplands-bro.se/jobbahososs
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor