OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mullsjö är en kommun med ca 7 400 invånare, 3 mil nordväst om Jönköping. Kommunen är känd för sina många möjligheter till friluftsliv men också för sitt rika förenings- och kulturliv. Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.
Söker du ett utmanande och stimulerande arbete? Då har du hittat rätt!
Utredningsenheten kan erbjuda dig ett vikariat som biståndshandläggare då en av våra handläggare är föräldraledig.
Utredningsenheten är en del av verksamhetsområde myndighet och består av fyra biståndshandläggare och en anhörigsamordnare.
ARBETSUPPGIFTER
Att vara biståndshandläggare hos oss innebär att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt lagen om stöd och service (LSS) till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. I arbetet ingår även att följa upp och ompröva tidigare fattade beslut.
Du arbetar självständigt med dina ärenden och arbetet innebär kontakter med de personer som behöver stöd och hjälp, men även kontakter med deras anhöriga eller annan företrädare. Arbetet innebär även samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkansparter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag är ett krav. Erfarenhet av handläggning enligt LSS är extra meriterande.
Då vi är en liten grupp är vi beroende av varandras flexibilitet och förmåga att hantera variationer under arbetsdagen. Du behöver därför snabbt kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana.
Vi arbetar enligt arbetsmetoden individens behov i centrum (IBIC) och kunskaper och erfarenheter inom detta är önskvärt.
Körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer.
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Äldreomsorgschef Lena Svenningsson
0392-141 66
Enhetschef Helen Ankar
0392-143 96
Enhetschef Carina Börjesson
0392-141 59
Enhetschef Susanne Lilja Andersson
0392-141 30
Enhetschef Susanne Lilja Andersson
0392-141 30