OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Beskrivning
Omsorgsförvaltningen söker biståndshandläggare till Funktionshinderomsorgen
Då vi förstärker biståndshandläggningen inom funktionshinderomsorgen söker dig som vill arbeta som LSS/SoL-handläggare.
Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten .Du ansvarar för utredning, bedömning, beslut av bistånd enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. I ditt uppdrag ingår även att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner samt samverka internt med övriga professioner och med andra myndigheter och organisationer. Du arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund där individens behov står i centrum. Vidare arbetar du för en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Varje dag jobbar vi för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla är det här ett uppdrag för dig!
Vi ser gärna att du tillsammans med oss fortsätter göra ”vanliga saker ovanligt bra”.
Kvalifikationer
Socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Kunskap om för området gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärende och insatser. Förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analyser och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd. Det här kräver en god empatisk förmåga, att du är flexibel och nytänkande för att hitta de individuella rätta lösningarna. Erfarenhet av äldre- och funktions-hinderomsorg liksom kunskaper om ärendehantering i IT-system är meriterande.
Du bör ha lätt för att strukturera och dokumentera ditt arbete samt ha god kommunikationsförmåga.
Villkor
Körkort erfordras.
Intervjuer kan komma att ske under rekryteringstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.