OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå äldre- och omsorgsförvaltningens vision som är livskvalitet hela livet.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare utreder och beslutar du om insatser enligt lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. I arbetet ingår även uppföljning och omprövning av tidigare beslutade insatser. Vi tror att de bästa verksamheterna förbättras och utvecklas direkt av de medarbetare som arbetar i processerna och därför kommer du att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Samverkan sker med våra utförare och andra relevanta samarbetspartners såväl internt som externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning inom LSS samt teoretisk kunskap om aktuell lagstiftning. Vi arbetar enligt arbetssättet ibic i verksamhetssystemet Lifecare och vi ser det därför som meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa. För att lyckas i rollen krävs en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Som person är du samarbetsorienterad, arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är van vid ett strukturerat arbetssätt, att arbeta enligt en tydlig process och är mån om att planera ditt arbete väl för att kunna slutföra det som har påbörjats och hålla deadlines.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är med och utvecklar vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.
Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas.
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Michelle Väänänen
08-56123615