OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Vilka är vi?
Beställarenheten för stöd och service till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 37 medarbetare och vi är organiserade i tre olika specialiserade grupper, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen.
Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter och en uppsökare. Nu går en av våra barnhandläggare vidare till nya utmaningar och vi söker därför en ny medarbetare.
Varför ska du söka jobb hos oss?
Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi kännetecknas av struktur, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t.ex. med MI, bemötande och övrig regelbunden metodutveckling på enheten. Som ny medarbetare får du en mentor. Vi har ett väl utvecklat arbetssätt för att handlägga insatserna personlig assistans och boendeansökningar. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande.
Arbetsbeskrivning
Som socionom har du möjligheten att arbeta med individen i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare inom funktionsnedsättning är betydelsefullt och mångfacetterat.
Du kommer att arbeta med barn och unga som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Med den enskildes behov i centrum utreder handläggaren behov av insatser enligt LSS samt följer upp beslutade insatser. I arbetet ingår att möta den sökande och dennes anhörig samt att samverka med andra aktörer. I arbetet ingår även att du deltar i utvecklingsarbete inom enheten. Utredningsarbetet utförs med stöd av utrednings- och uppföljningssystemet DUR. Du ska genomföra utredningar som är rättssäkra och det ingår även att skriva yttranden utifrån rättspraxis. Fakturahantering ingår i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:
- Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
- Minst 2 års aktuell erfarenhet av arbetet som biståndshandläggare inom LSS.
- Mycket god datavana
- Mycket goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.
Meriterande:
- Erfarenhet av Stockholms Stad - Paraplyet och DUR
- Kunskaper i MI
Som person är du trygg, flexibel, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en god arbetsmiljö.
Vi välkomnar sökande med olika typer av funktionsvariationer.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.