OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nässjö kommun har en sammanhållen socialförvaltningen med helhetsansvar inom socialtjänstområdet där organisationen är uppdelad i en myndighetsdel och i två verkställighetsdelar.
Myndighetsutövningen är uppdelad på tre chefsområden; Barn och Unga, Ekonomiskt bistånd samt Vuxna och Funktionshinder. Området Vuxna och Funktionshinder består av två handläggargrupper, Äldre (tio tjänster) och Funktionshinder/Missbruk (tolv tjänster, varav fyra med inriktning LSS - fysiskt och/eller intellektuellt funktionsnedsättning).
Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation där hög kvalitet och individens behov sätts i centrum. Har du relevant akademisk utbildning och intresse för socialt arbete och myndighetsutövning kan vi erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter och goda anställningsförhållande i ett kreativt och utvecklande klimat. Vi använder oss av verksamhetssystemet Treserva och erbjuder alla handläggargrupper extern handledning.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu personal till vår handläggargrupp som arbetar med inriktning mot LSS - fysiskt och/eller intellektuellt funktionsnedsättning. LSS-gruppen ingår även i en större grupp som också omfattar handläggare med inriktning mot socialpsykiatri och missbruk. I LSS-gruppen ingår också en gruppledare som samordnar och ger stöd i det vardagliga arbetet och har ett särskilt ansvar för kvalitetssäkring av myndighetsutövningen.
Som LSS-handläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter myndighetsutövning främst enligt LSS men även SoL. Detta innebär att utreda och fatta beslut om rätten till insatser, samt bedriva ett aktivt uppföljningsarbete i ärendena.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har examen från socionomprogrammet/sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren tillsammans med erfarenhet bedömer likvärdig. Vi tror att du har erfarenhet av myndighetsutövning riktad mot gruppen funktionsnedsatta och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag.
Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort. Vi ser helst att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och då främst inom målgruppen personer med funktionsnedsättning.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98