OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!
Vill du delta i vårt utvecklingsarbete - vi söker nu dig som idag arbetar som biståndshandläggare, gärna inom området LSS och Äldre.
Du får ett viktigt, meningsfullt och varierat arbete framför dig där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen.
Socialtjänsten i Skärholmen har ett nära samarbete med Södertörns Högskola.
Du kommer ansvarar för att
- rättssäkert sätt utreder, planera, bedömer och utvärdera hjälpbehov, stödinsatser och service till brukare inom området LSS och Äldre.
- säkerställa att handläggning sker enlighet med SoL och LSS.
- tillsammans med kollegor och seniorhandläggare ta beslut om vilka insatser som kan beviljas enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
- dokumentera och följa upp beviljade insatser.
- ansvarar för att inhämta den kunskap som krävs för att utföra arbete.
- bidra till den egna och gruppens gemensamma arbetsmiljö och utveckling.
Vi vill att du har
- Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
- Goda kunskaper i gällande lagstiftning.
- Då dokumentation och journalföring är en stor och viktig del i arbetet, du behöver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i DUR och MI
- Goda kunskaper i vårt dokumentationsprogram Paraplyet
För att säkerställa en rättssäker handläggning och som en del i vårt kvalitetsarbete är ärendedragningar samt intern och extern handledning en del av vårt arbetssätt.
Vi söker dig som självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare.
Tänk på!
Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.
Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning kan tillämpas.
Hos oss i Skärholmen får du
En arbetsplats med tillgängliga chefer, korta beslutsvägar och trevliga kollegor.
Beställarenheten omsorg om äldre och funktionsnedsatta ingår i förvaltningens avdelning för socialtjänst. Enheten inkluderar myndighetsutövning avseende äldre, LSS samt socialpsykiatri.
Förvaltningskontoret med medborgarkontor är beläget vid Skärholmens centrum med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Fr o m 2023 byter vi adress och flyttar in i nya lokaler där vi kommer att arbeta aktivitetsbaserat. Möjlighet att arbeta hemifrån (upp till 50 procent) finns när arbetet så tillåter.
Vi har friskvårdtimme på arbetstid. Gym och simhall finns i närhet till arbetsplatsen och årskort kan köpas till mycket förmånligt pris. Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.
Välkommen till "Skärholmen 2040 En världsstad i miniatyr - mitt i möjligheternas Stockholm"
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Petersson, enhetschef
08-508 245 12
Julia Davidsson, bitr enhetschef
08-508 245 54