OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete som vi gör tillsammans, varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom ett professionellt och respektfullt bemötande.
ARBETSPLATS
Hej framtida kollegor!
Vi behöver ersätta en fantastisk kollega som gått vidare till andra arbetsområden. Det skulle vara kul om just du vill bli en del av vår arbetsplats som kännetecknas av en glädje för rättssäkerhet och utveckling samt bra sammanhållning och gemenskap. För oss är det viktigt att du vill utvecklas tillsammans med verksamheten, bidra med din personlighet och erfarenhet samt har förmågan att ta eget ansvar och finner glädje i att hjälpa dina kollegor. Våra centrala värdeord är stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar. Målet är att alltid att ha kommuninvånarnas fokus. För oss är därför ett gott bemötande och samverkan en självklarhet. Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som som är socionom eller innehar en likvärdig högskoleutbildning. Viktigt att du har B-körkort och kan hantera manuell bil.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet från myndighetsutövning och administrering i det molnbaserade verksamhetssystemet Combine, men det är inget krav då våra hjälpsamma kollegor lär dig. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att: utreda, bedöma och besluta enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS och socialtjänstlagen, SoL (inriktning mot socialpsykiatri och sökande som är aktuella inom LSS-område). Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare. Informera enskilda och andra berörda om insatser utifrån gällande lagstiftning, frivilliga insatser eller processer som ingår inom myndighetsutövningen. Samverka med utförare, vårdgivare och andra myndigheter.
ÖVRIGT
Det vi erbjuder dig är:
- Fantastiska kollegor som gillar humor och skratt
- Engagerad samordnare och chef
- Roliga och stimulerande arbetsuppgifter
- Personliga möten med sökanden och deras anhöriga
- Korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan
- En genomtänkt introduktion
- Nära samarbete med våra utförare, vårdgivare och andra myndigheter inom förvaltningen
- Interna och externa utbildningar
- Möjlighet att arbeta hemifrån
- Regelbunden processhandledning med en kompetent handledare
- Flextid
- Nära till tågstation och buss
- Utvecklingsmöjlighet inom utredningsmetoden IBIC, (individens behov i centrum)
- Tillgång till ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete
- Semesterväxling
- Friskvårds- och patientavgiftsubvention
- Individuell lönesättning
Sista ansökningsdag är 20-10-11. Vi kommer intervjua fortlöpande under rekryteringstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!