OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kommer du att arbeta med?
Som biståndshandläggare med inriktning LSS kommer du att arbeta med att utreda och bedöma behov, samt fatta beslut och följa upp insatser avseende målgruppen oavsett den sökandes ålder, dvs vi handlägger både barn- och vuxenärenden. Du kommer att arbeta för att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt IBIC och arbetet innehåller nära samverkan både inom kommunen men också med externa parter.
Vem söker vi efter?
• Du har en socionomexamen eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
• Erfarenhet samt kunskap från att arbeta med myndighetsutövning och då meriterande inom LSS.
• Erfarenhet samt kunskap av att arbeta med Individens behov i centrum (IBIC).
Du har förmågan att prioritera och arbeta strukturerat med en fallenhet och stort intresse för socialt arbete. Du har lätt för att arbeta självständigt och ta egna initiativ men tycker även om att samarbeta med andra. Vi ser att du är en trygg person med god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift och har ett intresse av att vara delaktig i enhetens gemensamma utvecklingsarbete.
Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi dig?
• Individuell introduktion utifrån dina behov.
• Löpande ärendehandledning både enskilt och i grupp.
• Möjlighet att arbeta hemifrån till viss del.
• Kontinuerlig kompetensutveckling. Att enheten innehåller flera inriktningar gör det möjligt att kompetensutveckling sker regelbundet.
• Förmånsportalen Benify där du enkelt får koll på det mesta som har med din anställning att göra från lön, pension och försäkringar till friskvårdsbidrag och rabatter.
• Flextid och du arbetar 38,75 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16.15 under hela året.
Om oss!
Socialkontoret har en ny organisation sedan 2021 vilket innebär att myndighetsutövning avseende missbruk, våld i nära relation, LSS och socialpsykiatri har bildat en ny gemensam enhet. På enheten arbetar en enhetschef, två samordnare och tio socialsekreterare/biståndshandläggare.
Vår arbetsplats är belägen centralt i Kungsängen, två minuters gångväg från pendeltåg, bussar och allmän service. Här finns den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar, närhet till kollegor och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling. Upplands-Bro kommun erbjuder dig som anställd ett nära ledarskap med tillgång till samordnare och enhetschef.
Under 2020 har arbetsgruppen som arbetar med missbruk och våld i nära relation varit en del av en enhet som varit nominerade till årets arbetsplats i Upplands-Bro kommun. Nomineringsfilm: https://www.youtube.com/watch?v=rbj8yLopzQM
Tillträde? Tillsvidareanställning med tillträde med enligt överenskommelse.
Lön? Individuell lönesättning.
När måste jag ha sökt? Välkommen med din ansökan senast 2022-11-13. Intervjuer och urval kommer att ske löpande under ansökningtiden, vilket betyder att det är bra om du skickar in ansökan så snart som möjligt.
Övrigt?
För slutkandidater kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
---
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor