OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 5–6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.
Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL samt mot äldre som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.
Nu söker vi dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som LSS-handläggare / biståndshandläggare med inriktning vuxna.
ARBETSUPPGIFTER
-Tycker du om att arbeta i team?
- Vill du vara med och påverka?
- Är arbetsmiljön viktig för dig?
Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med närheten till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi vill aktivt arbeta med utveckling och kvalitetsarbete.
Du ingår i vårt team av sex stycken LSS-biståndshandläggare där tjänsten i första hand innefattar handläggning enligt LSS/SoL för vuxna. I dagsläget innefattar aktuell tjänst ett särskilt ansvar för personlig assistans inom området för vuxna över 30 år.
Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS/SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser för våra brukares bästa. Att arbeta enligt LSS innebär ett stramt regelverk varför handläggarna förväntas kunna balansera tjänstemannarollens krav på bemötande och juridisk tillämpning.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla varsin läsdag per termin där grupperna ofta ordnar egna bokseminarier för diskussion och ökat lärande. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån förbättringsfilosofin Lean. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL, erfarenhet av att utreda personlig assistans samt erfarenhet av IBIC är detta meriterande. Körkort är ett krav.
Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss!
Välkommen in med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
Avdelningschef Christin Hannu
031-792 96 81
1:e biståndshandläggare Helen Ström, ( fr.o.m 140811 )
031-7921108
Enhetschef Agneta Midsäter
031-792 12 03
1: e biståndshandläggare Helen Ström
031-792 11 08
1.e Biståndshandläggare Kerstin Lundström
031-792 11 27
1:e biståndshandläggare Katarina Dimakis Karlsson
031-7921833