OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen.
Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?
Vid handläggarenheten ingår vi i ett team som består av tre kollegor och vi kan erbjuda dig en arbetsplats med hög trivsel och god gemenskap. Gillar du att ha ett omväxlande arbete och har förmågan att lösa problem? Då är detta jobbet du söker.
ARBETSUPPGIFTER
Som LSS-handläggare arbetar du med att utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för både barn och vuxna.
Vi arbetar med äldre personer och personer med funktionsvariationer och är mån om att kommunicera på ett tydligt sätt med brukarna. På enheten utreder vi behov enligt metoden Individens behov i centrum (IBIC). Vi har juridisk handledning och kompetensutveckling.
Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv med och kring den enskilde i samverkan med närstående, interna samarbetspartners samt externa vårdgivare, verksamheter och myndigheter. Förutom dagliga möten och kontakter med den enskilde, dem du arbetar och samverkar med, så ingår även en stor del dokumentationsarbete.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av handläggning enligt LSS, erfarenhet av arbete med IBIC är meriterande. Du är van att genomföra och leda både digitala och fysiska möten där flera olika parter deltar.
Då du är ensam LSS-handläggare har du förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Eftersom arbetet innebär dokumentation är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du fokuserar på brukarens behov och uppnår god tillfredsställelse.
Du har personlig mognad och förmåga att skapa förtroende i din omgivning. Du kan se och lyssna in andras behov. Vidare är ett gott samarbete en självklar och viktig del i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!